ARTIKEL 1: DEFINITIES:
1.1. ALGEMENE VOORWAARDEN: de onderhavige Algemene Voorwaarden behorend bij
Eenmalige parkeerovereenkomsten.
1.2. Comfort Parking: de gebruiker van deze voorwaarden, het bedrijf dat
het voertuig van reizigers in ontvangst neemt, beheert en aflevert ten
behoeve van luchthavenreizigers, die op de luchthaven Schiphol gebruik
maken van lijndiensten, charters of de trein.
1.3. MOTORVOERTUIG: motorvoertuig zoals omschreven in de Wegenverkeerswet
1994
1.4. KLANT: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Comfort
Parking onderhandelt over de totstandkoming van een overeenkomst en/of met
Comfort Parking een overeenkomst aangaat. Comfort Parking en Klant worden
in het hiernavolgende ook wel tezamen aangeduid met “Partijen”.
1.5. EENMALIGE PARKEEROVEREENKOMST: een parkeerovereenkomst die wordt
gesloten volgens de voorwaarden omschreven in artikel 2.6 van deze
voorwaarden.
1.6. PARKEERDER: De eigenaar, kentekenhouder, gebruiker of inzittende van
een motorvoertuig die dat motorvoertuig in of op de parkeeraccommodatie wil
brengen of heeft gebracht.
1.7. PARKEERPERIODE: de periode waarin het voertuig van de klant wordt
geparkeerd. Dit betreft de periode vanaf het moment van aanname door onze
chauffeurs tot het moment van afleveren bij de klant.
1.8 AANNAME: het moment dat de klant zijn/haar voertuig overhandigt aan
Comfort Parking, en Comfort Parking het voertuig in ontvangst neemt, naar
aanleiding van een Eenmalige parkeerovereenkomst tussen Klant en Comfort
Parking.
1.9. PARKEERACCOMMODATIE: parkeerterrein of garage/kelder met bijbehorende
ruimten en terreinen welke is bedoeld voor het parkeren van
Motorvoertuigen.
1.10. PAKEERSERVICE: de parkeerproducten van Comfort Parking die geboekt
kunnen worden te weten:
SHUTTLE SERVICE:
A. Klant rijdt naar onze parkeergarage, parkeert de auto en behoudt de
autosleutels voor zo ver bezetting dit mogelijk maakt. Indien Comfort
Parking genoodzaakt is te verzoeken de sleutels af te geven in verband met
hoge bezetting heeft Comfort Parking hier het recht toe.
B. Klant wordt met onze shuttlebus naar de bocht tussen vertrekhal 2&3
op Schiphol gereden zoals overeengekomen in de eenmalige
parkeerovereenkomst.
C. Klant wordt bij terugkomt tussen vertrekhal 2&3 in de bocht met onze
shuttlebus opgehaald en bij de auto afgezet.
COMBI SERVICE:
A. De klant rijdt direct naar de vertrekhal en draagt de auto over in de
bocht tussen vertrekhal 2&3 aan de chauffeur van Comfort Parking.
B. De auto van de klant wordt door de chauffeur van Comfort Parking
geparkeerd op of in onze Parkeeraccommodatie.
C. De klant wordt bij terugkomst tussen vertrekhal 2 & 3 in de bocht
met de shuttlebus van Comfort Parking opgehaald en bij de auto van de klant
afgezet.
VALET SERVICE:
A. De klant rijdt naar de vertrekhal en draagt zijn/haar auto over aan de
chauffeur van Comfort Parking in de bocht tussen vertrekhal 2 & 3.
B. De auto van de klant wordt door de chauffeur van Comfort Parking
geparkeerd op of in onze Parkeeraccommodatie.
C. Bij terugkomst staat de auto voor de klant gereed tussen vertrekhal 2
& 3 in de bocht.
1.10. PARKEERBEWIJS: parkeerkaart of ieder door Comfort Parking aangewezen
middel dat gebruikt kan worden om toegang tot de Parkeeraccommodatie te
verkrijgen.
1.11. WEBSITE: de door Comfort Parking op het internet geëxploiteerde
website, met het adres www.comfortparking.nl
ARTIKEL 2: TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST EN TOEPASSELIJKHEID VAN DE
ALGEMENE VOORWAARDEN
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten
tussen Comfort Parking en de klant. De overeenkomst komt tot stand op het
moment dat een door de klant en Comfort Parking ondertekende
opdrachtbevestiging door Comfort Parking is ontvangen. De
opdrachtbevestiging is gebaseerd op de door klant aan Comfort Parking
verstrekte informatie welke bij de reservering is verstrekt, zoals aankomst
en vertrektijd, de gegevens van het voertuig en van de klant. De
opdrachtbevestiging wordt geacht de overeenkomst juist en volledig weer te
geven.
2.2 De overeenkomst komt in plaats van, en vervangt, alle eerdere
voorstellen, correspondentie, afspraken of andere communicatie,
schriftelijk dan wel mondeling gedaan.
2.3. Bij het tekenen van de parkeerovereenkomst worden de sleutels
overhandigd en gaat de klant akkoord met het parkeren van zijn voertuig
door Comfort Parking en dat Comfort Parking bij terugkomst weer retourneert
bij de vertrekhal voor de klant.
2.4. De overeenkomst wordt aangegaan voor de genoemde parkeerperiode zoals
in de overeenkomst vermeldt, waarna deze automatisch wordt beëindigd nadat
de auto weer in ontvangst is genomen door de Klant.
2.5. De toegang tot Parkeeraccommodatie wordt uitsluitend verleend onder
toepassing van deze Algemene Voorwaarden, die deel uitmaken van iedere
Eenmalige Parkeerovereenkomst gesloten tussen Klant en Comfort Parking.
2.6. Deze Algemene Voorwaarden zijn uitsluitend van toepassing op Eenmalige
Parkeerovereenkomsten. Eenmalige Parkeerovereenkomsten worden gesloten:
– via een verkregen Parkeerbewijs;
– via een eenmalige telefonische of online reservering
2.7. Indien een of meer bepalingen van deze Algemene Voorwaarden nietig
blijken te zijn, vernietigd worden of anderszins hun rechtsgeldigheid
verliezen, zullen de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden
zoveel mogelijk van kracht blijven, voor zover zulks in overeenstemming is
met de strekking van deze Algemene Voorwaarden. De vernietigde bepaling zal
worden vervangen door een geldende bepaling waarbij de strekking van deze
Algemene Voorwaarden behouden blijft.
ARTIKEL 3: EENMALIGE PARKEEROVEREENKOMST
3.1. Een eenmalige parkeerovereenkomst wordt geacht tot stand te zijn
gekomen, nadat een klant houder is geworden van een parkeerbewijs en
Comfort Parking houder is geworden van een door de klant online of
mondeling/telefonisch gemaakte reservering.
3.2. De duur van een eenmalige parkeerovereenkomst wordt bepaald aan de
hand van de op het parkeerbewijs vermelde parkeerperiode.
3.3. Aan de parkeerder wordt een willekeurige plaats in de
parkeeraccommodatie ter beschikking gesteld, tenzij vooraf door de klant en
Comfort Parking schriftelijk een overeenkomst is aangegaan waarbij een
specifieke plaats of gedeelte van de parkeeraccommodatie is aangewezen.
3.4. Overdekt parkeren geschied tegen betaling. Bij de valet service worden
de auto’s een dag van tevoren klaar gezet in de vakken welke geen
overkapping hebben.
ARTIKEL 4: RESERVEREN, BETALEN EN ANNULEREN
4.1. Reserveren: de klant kan door het maken van een boeking waarin
aankomst- en retourtijden dienen te worden aangegeven, een parkeerservice
reserveren. De klant kan te allen tijde, indien bezetting dit mogelijk
maakt, tot 30 minuten voor aanvang van de parkeerperiode, een boeking voor
de parkeerfaciliteit maken.
4.2. Non acceptatie: Comfort Parking heeft het recht om zonder opgaaf van
reden reserveringen niet te accepteren.
4.3. Betalen: betaling geschiedt op de site of contant bij vertrek
(Schiphol) van de klant.
4.4. Dag te laat: Indien de klant later terugkomt dan gepland dient de
klant dit per email bekend te maken. Er wordt €10,00 per extra dag in
rekening gebracht.
4.5. Annuleren: De klant kan te allen tijde via de website of per email de
reservering annuleren. Indien de klant opzegt/annuleert in de periode tot 2
uur voor uitvoering van de dienst, is hij/zij €10,00 annuleringskosten
verschuldigd. Indien de klant binnen 2 uur voor uitvoering van de dienst
opzegt/annuleert is de klant de volledig overeengekomen vergoeding
verschuldigd.
4.6. No-show: Indien de klant de boeking niet heeft geannuleerd of de
boeking heeft geannuleerd na de overeengekomen vertrektijd, maar niet
verschijnt (no-show), is Comfort Parking tevens gerechtigd om het gehele
bedrag in rekening te brengen en deze automatisch af te schrijven.
4.7. Reservering wijzigen: Na totstandkoming van de overeenkomst kan de
klant wijziging daarvan verzoeken. Indien klant de parkeerperiode wijzigt
naar een kortere periode dan overeengekomen, blijft de klant de
oorspronkelijk overeengekomen vergoeding verschuldigd. Wijzigingen kunnen
gemaild worden naar klantenservice@comfortparking.nl of via (reservering
wijzigen) onder het tabblad klantenservice.
4.7. Het minimumtarief voor Comfort Parking bedraagt het tarief voor één
dag.
ARTIKEL 5: IN – EN AFNAME
5.1. Parkeren: bij aankomst dienen de autosleutels te worden afgegeven aan
Comfort Parking (alleen geldig voor de service ‘Valet Parking’ en ‘Combi
Parking’). Indien Comfort Parking bij een Shuttle Service genoodzaakt is te
verzoeken de sleutels af te geven in verband met hoge bezetting heeft
Comfort Parking hier het recht toe.
De klant is zelf verantwoordelijk voor het maken van foto’s van het
voertuig.
5.2. Retourneren: de klant dient Comfort Parking, op het daarvoor bestemde
telefoonnummer, te bellen als hij/zij geland is. Het voertuig en de
sleutels worden aan de klant geretourneerd na het tonen van een kopie van
de parkeerovereenkomst en geldige legitimatie, die aantoont dat de
parkeerovereenkomst door de klant is aangegaan. Comfort Parking behoudt
zich
het recht een fotokopie te maken van de legitimatie. Comfort Parking
behoudt zich het recht het voertuig van de klant niet af te geven, indien
bovenstaande documenten niet kunnen worden overlegd.
5.3 Klant behoudt zich het recht om bij ontvangst een ronde om de auto te
doen om zelf te bepalen dat de auto in dezelfde staat is ontvangen.
5.4 Klachten over de dienstverlening van Comfort Parking, daaronder
begrepen vermeende schades, dienen door de klant of de chauffeur ten tijde
van het retourneren van het voertuig (terstond) schriftelijk op het
contract te worden vermeld. Bij gebreke hiervan kan Comfort Parking uw
klacht niet in behandeling nemen.
5.5. Klant verklaart bij retour van de auto, middels ondertekening voor
akkoord dat het voertuig zich in overeenkomstige staat bevindt als waarin
het zich bevond bij aanname van het voertuig.
Na het verplaatsten van het Motorvoertuig van de plek waar gebruiker het
Motorvoertuig voor retour van Comfort Parking in ontvangst is genomen,
vervallen alle aansprakelijkheden van Comfort Parking met betrekking tot
het Motorvoertuig.
5.6. Vertraging: de in de reservering vermelde terugvlucht, tenzij niet
vooraf bekend, is bepalend voor het gereed zetten van het voertuig bij
terugkomst. Comfort Parking heeft een inspanningsverplichting om het
voertuig van de klant zoveel als mogelijk bij aankomst gereed te zetten,
echter het kan voorkomen dat de klant bij terugkomst op het voertuig dient
te wachten door onvoorziene omstandigheden. Comfort Parking kan hiervoor
niet aansprakelijk worden gesteld. De klant is verplicht te melden wanneer
er met een andere vlucht retour gereisd wordt.
5.7. Wachten: er is een standaard wachttijd opgenomen in de tarieven. Bij
vertraging wordt door Comfort Parking geen additioneel wachtgeld in
rekening gebracht.
5.8. Het uiten van een klacht schort de betalingsverplichting van de klant,
voortvloeiende uit de Eenmalige Parkeerovereenkomst, niet op.
ARTIKEL 6: VERPLICHTINGEN KLANT
6.1. Klant is gehouden:
A. Er voor te zorgen dat alle apparatuur (elektronica) is uitgeschakeld.
Comfort Parking zal slechts gebruik maken van de elektronica die nodig is
voor het verrijden van het voertuig (o.a. verlichting, spiegelbediening,
stoel). Indien het voertuig van de klant niet start, zal Comfort Parking
geen actie ondernemen om het voertuig te starten, tenzij de klant dit
wenst. Het risico ligt dan bij de klant die Comfort Parking opdracht heeft
gegeven.
B. Dat er geen waardevolle spullen in de auto worden achtergelaten.
C. Er zorg voor te dragen dat het voertuig tijdens de boekingsperiode,
voldoende verzekerd is.
D. Eventuele aanwezige schade en/of andere (technische) gebreken van het
voertuig aan de chauffeur, die het voertuig aanneemt, direct schriftelijk
kenbaar te maken op het parkeerbewijs, bij gebreke waarvan het klachtrecht
op hiermee verband houdende schades vervalt.
E. Zich er bij het retourneren van het voertuig van te vergewissen dat het
voertuig zich in overeenkomstige staat bevindt als waarin het zich bevond
bij aanname van het voertuig. Vermeende schades dienen op het contract te
worden vermeld.
F. Aanwijzingen van het personeel van Comfort Parking op te volgen en
indien er sprake is van een Shuttle service het motorvoertuig te plaatsen
op de aangegeven c.q. aan te geven plaats en zich zodanig te gedragen dat
het verkeer in/of bij de parkeeraccommodatie niet wordt gehinderd en de
veiligheid niet in gevaar wordt gebracht.
G. Voor het meebrengen van de parkeertickets in tweevoud. Indien deze niet
aanwezig zijn bij het afgeven van de auto kan er geen beroep worden gedaan
op schade.
ARTIKEL 7: VERPLICHTINGEN/BEVOEGDHEDEN VAN COMFORT PARKING
7.1. A. Comfort Parking is verplicht en bevoegd de auto van klant te
parkeren.
B. Comfort Parking is verplicht aan de klant op diens verzoek zijn
rijbewijs en legitimatie te tonen.
C. Comfort Parking is bevoegd wijzigingen aan te brengen, in onder andere
de stand van de stoel en spiegel, welke noodzakelijk zijn voor een veilig
gebruik van het voertuig.
D. Comfort Parking is verplicht zorgvuldig om te gaan met de persoonlijke
gegevens verkregen in verband met de reservering of anderzijds conform de
Wet Persoonsregistratie
E. Comfort Parking verplicht zich met gekwalificeerd en vakbekwaam
personeel, het voertuig van de klant te parkeren (Schiphol-Rijk en nabije
omgeving). Comfort Parking verplicht zich deze werkzaamheden op deugdelijke
wijze te verrichten. Dit betekent dat medewerkers van Comfort Parking
minimaal twee jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs, een bewijs
van goed gedrag kunnen overleggen, voldoende pauzeren tijdens de
werkzaamheden en twaalf uur voor aanvang en tijdens de werkzaamheden geen
stimulerende middelen (inclusief) alcoholhoudende dranken) tot zich nemen.
F. Comfort Parking is bevoegd het voertuig van de klant te starten met een
Jumpstarter (booster) wanneer het voertuig niet start.
G. Rijdbare schade welke veroorzaakt is door Comfort Parking BV zal bij het
eerste aanstaande (parkeer)moment door Comfort Parking BV zelf gerepareerd
worden bij een erkende lokale schadereparateur. De klant dient hieraan
medewerking te verlenen, waarbij Comfort Parking BV zich verplicht om te
zorgen voor mogelijk noodzakelijk vervangend vervoer. Een en ander in goed
overleg en zo hoog mogelijke ontzorging van de parkeerder.
ARTIKEL 8: AANSPRAKELIJKHEID
8.1. De tussen partijen tot stand gekomen eenmalige parkeerovereenkomst
omvat geen bewaking. Comfort Parking sluit elke aansprakelijkheid uit voor
beschadiging, diefstal, verlies e.d. aan/van het te parkeren c.q.
geparkeerde motorvoertuig en andere eigendommen van de parkeerder of
inzittenden, tenzij de parkeerder kan aantonen dat sprake is van opzet of
grove schuld van de zijde van Comfort Parking.8.1a. De klant dient na een
klacht of schademelding op verzoek van Comfort Parking de
parkeerovereenkomst in te scannen en te mailen. Wanneer Comfort Parking de
parkeerovereenkomst niet ontvangt kan de klacht of schade niet in
behandeling worden genomen.
8.2. Comfort Parking is niet verantwoordelijk voor gebruikersschade, onder
gebruikersschade wordt verstaan; slijtage, krasjes, putjes, steenslag en
beschadigingen die gezien de leeftijd en de kilometerstand van de auto
verwacht worden.
Comfort Parking is niet verantwoordelijk voor ruitschade.
8.2 A. Shuttle Parkeren valt volledig onder eigen risico van de klant.
8.3. Comfort Parking is voorts niet aansprakelijk voor tekortkomingen ten
gevolge van het gebruik van de parkeeraccommodatie of ten gevolge van
overige diensten die door of namens Comfort Parking worden aangeboden,
tenzij de parkeerder kan aantonen dat er sprake is van opzet of grove
schuld van de zijde van Comfort Parking.
Indien het voertuig van de klant niet functioneert/ niet start tijdens de
periode van bewaarneming dan komt dit volledig voor rekening en risico van
de klant.
8.4. De parkeerder is aansprakelijk voor alle schade die door of ten
gevolge van het gebruik van de parkeeraccommodatie door parkeerder wordt
veroorzaakt. Schade door de parkeerder veroorzaakt aan de
parkeeraccommodatie dient ter plaatse te worden vergoed tenzij, naar het
oordeel van Comfort Parking, de parkeerder voldoende zekerheid kan geven
dat de schade op hem kan worden verhaald. Voor de vaststelling van het
bedrag van de schade zal een door of namens Comfort Parking opgestelde
expertise beslissend zijn. De kosten van deze expertise zijn voor rekening
van de parkeerder.
8.5. Indien de parkeerder tekortschiet in de nakoming van enige
verplichting welke is opgelegd ingevolge de wet, plaatselijke verordeningen
en gebruiken en/of de met parkeerder gesloten eenmalige parkeerovereenkomst
inclusief deze Algemene Voorwaarden, is de parkeerder gehouden aan Comfort
Parking alle schade te vergoeden, door deze geleden c.q. nog te lijden als
gevolg van voornoemde nalatigheid. Indien Comfort Parking genoodzaakt is
een sommatie, ingebrekestelling of ander exploot aan de parkeerder te doen
uitbrengen of ingeval van noodzakelijke procedures tegen de parkeerder, is
de parkeerder verplicht alle daarvoor gemaakte kosten, zowel in, als buiten
rechte, aan Comfort Parking te vergoeden, tenzij de procedure ten onrechte
is aangegaan.
8.6. Een tekortkoming van Comfort Parking zal niet aan haar worden
toegerekend indien Comfort Parking in een toestand van overmacht verkeert.
Comfort Parking is derhalve niet aansprakelijk voor schade als genoemd in
artikel 7 lid 1, welke is veroorzaakt door of op enigerlei wijze verband
houdt met een overmacht toestand aan de zijde van Comfort Parking.
8.7. Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Comfort Parking
onafhankelijke omstandigheid die nakoming van de parkeerovereenkomst
tijdelijk of blijvend verhindert, welke niet krachtens de wet, noch naar
maatstaven van redelijkheid en billijkheid voor risico van Comfort Parking
behoort te komen. Hieronder wordt onder meer verstaan: werkstaking,
vandalisme, stroomstoring, brand, ontploffing, waterschade, blikseminslag,
hagelschade en stormschade dan wel een tekortkoming van hulppersonen.
8.8 Het achterlaten van persoonlijke eigendommen/waardevolle spullen in het
motorvoertuig geschiedt op eigen risico.
ARTIKEL 9: PERSOONSGEGEVENS
9.1 Comfort Parking verwerkt de door de parkeerder op de personal data page
op de Website ingevulde persoonsgegevens, alsmede gegevens over zijn click-
en surfgedrag en transacties via de Website. De wettelijke voorschriften
zoals vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens worden door Comfort
Parking nageleefd.
9.2 De gegevens van de parkeerder worden opgeslagen in een klantenbestand
en gebruikt voor het afwikkelen van de Gereserveerd Parkeren boeking,
inclusief de betaling en klantenservice. Comfort Parking gebruikt de
gegevens ook om het click- en surfgedrag en de transacties van de
parkeerder te analyseren en daarmee klantprofielen op te stellen. Deze
profielen worden door Comfort Parking gebruikt voor het vervolmaken van het
assortiment aan producten en diensten op de website en om de parkeerder op
maat gesneden aanbiedingen te kunnen doen uit het totale producten- en
dienstenassortiment van Comfort Parking. Comfort Parking kan op verzoek van
derden binnen Schiphol Group marketingacties uitvoeren met de adresgegevens
van de parkeerder. Maximaal twee maal per jaar kunnen de adresgegevens van
de parkeerder worden gebruikt voor een mailing van de verschillende
dienstverleners, waarbij alleen Comfort Parking de exclusieve toegang heeft
tot de persoonsgegevens.
9.3. Indien de parkeerder bezwaren heeft tegen het verzamelen en analyseren
van zijn gegevens voor het doen van op maat gesneden aanbiedingen door
Comfort Parking kan hij dit laten weten door een e-mail te zenden aan
klantenservice@comfortparking.nl. Mocht de parkeerder zijn gegevens willen
verwijderen uit de bestanden van Comfort Parking dan kan hij ook gebruik
maken van dit e-mailadres, dan wel deze zelf wijzigen als het gaat om de
gegevens genoemd in artikel 5.5.
9.4 De parkeerder kan zijn persoonlijke gegevens opslaan in een database
via een speciale inlogmodule bij de “mijn account”- mogelijkheid op de
Website, zodat bij volgende boekingen zijn gegevens niet opnieuw ingevoerd
hoeven te worden.
9.5 De parkeerder kan te allen tijde zelf via een speciale inlogmodule bij
de “mijn account”- mogelijkheid via de website de opgeslagen persoonlijke
gegevens wijzigen.
ARTIKEL 10: OVERIGE BEPALINGEN
10.1. Comfort Parking behoudt zich het recht voor deze Voorwaarden te
wijzigen. De meest recente Algemene Voorwaarden worden gepubliceerd op de
Website.
10.2 Alle schriftelijke mededelingen, sommaties daaronder begrepen,
voortvloeiend uit of verband houdend met deze Algemene Voorwaarden, dienen
te worden gezonden naar:
Comfort Parking
Beechavenue 66
1119 PW Schiphol-Rijk
E-mail: klantenservice@comfortparking.nl
Telefoon: 020 369 7503
www.comfortparking.nl
ARTIKEL 11: TOEPASSELIJK RECHT
11.1. Op alle rechtsverhoudingen tussen Comfort Parking en de klant is
uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen die
voortvloeien uit, dan wel verband houden met de rechtsverhouding tussen
partijen, waar deze algemene voorwaarden op van toepassing zijn, zullen bij
uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement
waarbinnen Comfort Parking is gevestigd.